«

»

Print this نوشته

در "دوران بارداری" این ورزش‌ها را انجام ندهید

یکی از دوران‌های زندگی هر خانمی که باید به سلامتی پشت سر گذاشته شود، دوران بارداری است که در این دوران علاوه بر تغذیه و استراحت مناسب و منظم،‌ انجام ورزش و فعالیت بدنی خاص این دوران بسیار توصیه می‌شود.

برای خانم‌های باردار، ‌درمان های مختلف بارداری، ورزش‌های خاصی وجود دارد.
بطور کلی تا قبل از ۴ – ۳ ماهگی بارداری،‌ انجام هر نوع ورزش سبکی بلامانع است، ‌ولی توصیه پزشکان این است که برخی ورزش‌ها مثل ایروبیک، یوگا و پیلاتس نباید در این دوران انجام شوند به دلیل فشاری که به شکم وارد می‌کنند، برای مادر و جنین زیانبار هستند.
انجام ورزش‌های آبی به دلیل اینکه امکان عفونت وجود دارد، توصیه نمی‌شود. بهترین ورزش برای خانم های باردار که از ابتدا تا ماه‌های آخر بارداری مناسب است، پیاده‌روی روی سطح صاف و با سرعت متوسط ۳ – ۲٫۵ کیلومتر در ساعت است. ضمن اینکه انجام پیاده‌روی به مدت ۴۵-۳۰ دقیقه در روز و به طور مداوم و منظم، به زایمان راحت‌تر کمک می‌کند و برای جنین هم مفید است.

Permanent link to this article: http://glo.ir/%d8%af%d8%b1-%d8%af%d9%88%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%a7%db%8c%d9%86-%d9%88%d8%b1%d8%b2%d8%b4%e2%80%8c%d9%87%d8%a7-%d8%b1%d8%a7-%d8%a7%d9%86%d8%ac%d8%a7%d9%85/

This site is protected by wp-copyrightpro.com